Wednesday, August 4, 2010

SNEAK PREVIEW - my grail watch....


Hampir full ni..... skit lagi tu.... 

17 KOMEN ANDA:

matbond said...

aina ging.pandai batapuk jgk aa..he(loghat masa ko di keningau dulu.hehe)

duniajam said...

Hahaha.... Dah lupa bro loghat sana. Dulu aku cakap pekat Sabah sampai kwn2 abah pun ckp.... "anak hang ni cakap Sabah pekat betui"..... hahaha....

hadi_8149 said...

Bila tahun nak habis sneak preview daa.....tak sabar sangat dah ni.....

fitri said...

pekat melekat..hehehe,matbond nanti ajaq dabu bahasa sana k??
Bro Dj..bg la bunga2 skit..mcm pernah tgk jam ni...tapi dimana ya!!

mnazri.tan said...

malas dah la layan mamat nie...wakakak

duniajam said...

Ai...marah nampak..... hahahaha.....

Tunggu... lepas ni ada klu yg semua org tau... hahaha

matbond said...

hehe.bole ka.dabu kan tgh belajag speaking siam.he

duniajam said...

Haha.... aku tau "mai dai" & "sawadikap ja"... Hahaha...

hadi_8149 said...

Mayday tu bukan isyarat kecemasan ka? macam mana boleh jadi bahasa Siam pulak? Hehehe..........

duniajam said...

Haha...

"Mai dai" tu maksudnya tak boleh atau tidak.

Sawadikap = ucapan salam/sejahterah

Kok khun kap = terima kasih ya

Tau roi = berapa harga?

Penampahan "kap" pada bahasa Thai memberi suatu kemanisan & kelembutan dalam percakapan.

"Kap" = ya...

Macam bahasa utara.... "boleh la kot no?" Hahaha.... Lembut je dengar.. Berbanding "boleh la kot?"....

sukajam said...

wahh.. terrer siot.. Ake tau yg kap kap tu je la.. Ramai student thailang pi belajaq kat UUM.. Dgr je la depa cakap.. X phm apa pun.. Tp best, depa panadai cakap BM..

matbond said...

pai nai..pai pang..
kalau kenai bole tumpang..he

duniajam said...

Aku tau yg tu ja. Hahaha...

hadi_8149 said...

Ni apa cerita blog jam jadi kelas bahasa asing pulak?

duniajam said...

Kita semua boleh... hahaha...

Irhomdeys Vintage Watches said...

Sawadee... bila nak tunjuk preview tu? lama dah tunggu ni! Aku tahu chan drak te atau chan drak khoon je hehehe kin mu? mai! kin..... wakaka

duniajam said...

May dai Dato' Syed. Hahaha...

Tunggu.... jam biasa je... semua org nanti akan kata.... "ooo... jam ni je".... Hahaha...