Wednesday, May 26, 2010

Bagaikan hadiah untukku....

Mengetahui sudah dihantar dari minggu lepas buat aku tak keruan jadinya. Tambah-tambah bila minggu ni aku kena pi kursus.... Minggu lepas dah pi kursus, minggu ni pi lagi... Tapi bila dapat tahu bungkusan aku akan tiba minggu ni... Kepala aku dah takda dalam kursus sepenuhnya. Separuh ada dalam bungkusan ni....

Sampai saja di rumah tadi, nampak ada bungkusan ni atas meja. Perkara pertama aku buat bila sampai rumah ialah pegang bungkusan ni. Terasa macam dapat hadiah pula. Bungkusan ni sampai tepat pada masanya. Balik rumah penat drive jauh-jauh tengok benda ni, terasa penat tu hilang & kebetulan baru terima kenaikan gred, memang aku terasa macam hadiah la. Siapa la nak bagi hadiah kalau bukan diri sendiri. Sekali sekala kita perlu memanjakan diri & appreciate diri dengan menghadiahkan sesuatu kepada diri sendiri. Siapa lagi kalau bukan kita sendiri sebagai suatu ucapan tahniah, penghargaan di atas segala usaha, cabaran, kerja yang telah ditempuhi... agar dengan itu dapat memajukan diri sendiri & lebih tekun berusaha apabila terasa diri dihargai... sebenarnya inilah yang dilakukan oleh ramai jutawan-jutawan dunia.... apa salahnya jika kita ikut benda yang baik.



Bila pegang bungkusan tu terasa benda bujur keras.... Lepas keluarkan, nampak kotak cermin mata... Hmm.... Berdebar-debar....



Wah... kena bungkus lagi... selamat betul.....


Akhirnya... terserlah juga ia.... Seiko 6105-8110.
Inilah yang aku nantikan.... koleksi diver vintage aku hampir lengkap.... Apakah yang seterusnya? Aku pun tak pasti lagi....

Nantikan review mengenainya....



Pembelian jam ini sebenarnya dari bro Sukajam. Aku sangat berpuas hati dengan keadaan jam ni. Paling terasa hadiah, bila mana bro Sukajam turut sertakan bracelet untuk jam ini. Macam tahu-tahu je aku memang suka diver dengan bracelet. Memang terasa hadiah betul... FOC plak tu. Isk.... Terharu betul.... Terima kasih banyak bro... Aku rasa berbaloi betul penat lelah, bercekang mata buat blog ni. Selain dapat belajar & tambah ilmu, dapat juga kawan-kawan yang sangat baik hati. Terima kasih semua.... Tanpa anda semua, siapalah Dunia Jam....

16 KOMEN ANDA:

amer|zhafran said...

tahniah bro sbb dpt hadiah drpd diri sendiri..jeles sy tgk jam tuh..hehehehe

duniajam said...

Tq bro. Memang dok cari jam tu. Tak sangka lak, cepat lak dapat. Rupanya tak jauh... kawan sendiri nak jual. Dah terungkai siapa yg beli jam bro Sukajam tu. Ekekekeke...

ayisy said...

Pheww! Mmg seronok bila dpt benda yg kita betul2 inginkan. Bila dpt mmg terasa satu kepuasan. Hehe..

Bila la nak merasa beli jam lagi. Hehe.. Duit tengah takder, maklumlah belum bekerja. :P

duniajam said...

Takpa. Korang habiskan belajar dulu. Aku start keje baru layan habis2an. At least masa belajar korang dapat gak beli jam. Dulu aku pendam je perasaan tu. Sabo banyak2...

Dah keje nanti, boleh beli jam apa yg disukai. Insyaallah...

amer|zhafran said...

insyallah...hehehehe..kata2 bro DJ mmg pencetus inspirasi laa..hehehe..

blaja dulu!!!lps tu kerja = duit wat beli jam..hehehe

duniajam said...

Jgn habiskan gaji dengan jam udah le. Ehehehe....

amer|zhafran said...

hahaha..sudah tentu..hahaha

TIMEasitis said...

Salam Bro

Tahniah dapat jam baru...mesti seronok kan...

Anyway, aku pun cam kau...suka beli hadiah buat diri sendiri kalau ada apa apa kejayaan...ye la, nak tunggu org lain beli memang takder la kan...and sapa lagi yang paling tahu menghargai diri sendiri dari kita sendiri...

best best best dapat jam baru ....hehehhe...rasa aku pulak yg tak sabar

mrLoose said...

tahniah & syabas uhhh.. best jam tu. aku pon tengah ushar2 gak seiko 6105-8110 neh...

duniajam said...

Salam Zhentan,
Tq. Memang seronok pun. Semalam gak aku susah payah sakitkan tangan pasang bracelet. Nanti aku masukkan dalam blog.


mrLoose,
Tq bro. Memang best jam ni. Aku pakai hari ni seharian. Jarang aku pakai jam camni. Aura dia tu best!

Anonymous said...

Dok kata dah... dapat pangkat datuk..

duniajam said...

Wakakaka... Jadi datuk dah rupanya... takku sangka... ekekeke...

Suka Jam said...

Naik pangkat jd Datok dah ni.. tahniah tahniah.. aku terlucut jawatan datok nih..

duniajam said...

Terlucut jawatan dato... tapi pahlawan samaurai ada.... ni bakal jadi ahli sumo tak lama lagi. Dahsyat tu. Ekekeke...

JACK' TREASURE CHEST said...

Tahniah atas kenaikan gred dan pangkat dan gelaran Datuk. Tahniah

duniajam said...

Teima kasih..... Tak sangka cepat betul dapat Datuk... Ekekeke...